Gin Lady, bandet som vaknade ur Black Bonzos aska spelade på Klubb Nalen i lördags och som de gjorde det. Bandet är tight och det känns nästan ovärdigt att de ska spela på en så liten scen med så få i publiken, men de som är där får uppleva något riktigt bra.

Först ut är låten “Get It On (Saturday)” och det är väl en grymt passande öppningslåt då det just är en lördag. Efterföljande “Lend Me A Hand” är kanske inte riktigt min favorit på skiva, men live gör den sig klart bättre. Sedan kommer något historiskt, nämligen två nya låtar “Listen To What I Say” och “Learning How To Live“. Jag är inte alls besviken då det riktigt dräper av hammond och fläskiga riff. Jag själv häpnar hur de kan spela så tight på dessa nya låtar och än har de inte slutat överraska. Efter denna trevliga överraskning kommer tre låtar som jag nog får se som bandets bästa “Deja Vu”, “Bottom Of The Sea” samt “Blood Sucking Babies“. Spelningen och överraskningarna är dock inte slut där, utan bandet drar av två nya låtar till och det får mig verkligen att önska nya skivan redan finns att köpa. Titlarna på dessa två låtar är “Shine On” och “Mothers Ruin“.

Jag går hem helnöjd och är extra nöjd att bandet skippar att spela deras lugnare låtar. Gin Lady är ett rockband och ska då självklart fokusera på det som de gör bäst, nämligen att vara stenhårda!

Jag avslöja att Mats Rubarth var mycket imponerad men ansåg fortfarande att Casablanca var snäppet bättre. Varför inte en gemensam turné? Hade nog lockat en hel del nya fans åt vardera håll.