Då har man sett helvetet här i Stockholm. Helvetet är på turné och det är visst tre band som det består av. Crashdiet, Sister och ToxicRose. Klubben är dock inte den bästa platsen för en spelning men det får duga då det är en onsdag. Tyvärr är ju stämningen sådär skoj då ingen starköl serveras och många har jobb dagen efter men det blir bättre efter ett par låtar in i ToxicRose spelning. ToxicRose har faktiskt allt ett band måste ha för att lyckas sticka ut. Image, låtar och publik. Bandet spelar som om livet hängde på en skör tråd och både fejkblod och teknikstrul gör att allt känns så äkta. Det är synd och skam att de inte får mer speltid, för det är de värda.

Sister, andra bandet ut, är helt ok. Tyvärr känns det som de inte riktigt taggat upp inför spelningen. Rutin och inget överraskande alls får mig att gäspa efter ungefär halva spelningen.

Crashdiet däremot är full ös hela tiden. Det är verkligen ett av de bästa livebanden det här landet har just nu. De visar att de helt enkelt är bäst genom att spela klassiker och helt nya låtar. Det roliga är att de nya låtarna får minst lika mycket stöd som de äldre vilket gör mig lite förvånad. Det visar dock den hängivenhet som bandet har bland sina fans och bland sleazefolket i övrigt. Från första till sista tonen är det 100% närvaro och jag hoppas att de kommer till Tyrol nästa vända men då gärna med endast ToxicRose som förband.

One Response to Recension: Crashdiet, Sister & ToxicRose (Klubben 27 feb)

1. […] gången”. För första gången såg jag Gyllene Tider, Black Sabbath, The Darkness, ToxicRose samt Ugly Kid Joe […]